Prehrana

Prehransko svetovanje

Vse več ljudi se zaveda vpliva prehrane na naše zdravje in se trudijo delovati v tej smeri. A tako kot ena obleka ne pristoji vsem, tako se moramo zavedati, da živilo, ki ustreza meni, NI nujno, da ustreza tudi tebi.

Zato sem velika zagovornica posamezniku prilagojene prehrane, saj se ljudje razlikujemo po konstituciji (tradicionalna kitajska medicina pozna 5 morfoloških tipov: jetrni, ledvični, vranični, pljučni in srčni) in če ob tem upoštevamo še naše psihofizično stanje in letni čas, v katerem se nahajamo, potem šele lahko posamezniku prehrana, ki jo uživa, zares pomaga do boljšega počutja in zdravja.

Na prvem posvetu je tako pogovor o za vas primernih živilih ključnega pomena. Naknadno dobite še mail s seznamom primernih živil in napotki, o katerih smo se pogovarjali. Za lažji začetek predlagam nekaj obrokov, kombinacij, ipd. Iz vseh prejetih informacij je nato sestava jedilnika lažja. In če pustite domišljiji prosto pot tudi v kuhinji, bo priprava obrokov užitek.

Katerih koli prehranskih nasvetov se boste posluževali, vedno imejte v mislih, da morajo odražati to, kar VAŠE telo potrebuje in NE, kar je trenutno v medijih “moderno”.
V pomoč vam je lahko tudi prehranski dnevnik “Moje telo, moja hrana”. Če bi ga želeli imeti tudi vi, me pokličite na 040 863 594 ali mi pišite na mirjana.groznik@gmail.com.

Splošni napotki glede prehranjevanja

Verjetno vsi poznate slovenski pregovor “Prazna vreča ne stoji”. Vsi se strinjamo in se tega zavedamo, ko res govorimo o vreči, a nekako pozabimo, ko se gre za našo “vrečo”, naše telo.

Naše telo potrebuje energijo, ki jo dobimo iz hrane, pijače, okolja, zato moramo biti pozorni in selektivni, kaj vnašamo v telo, če želimo, da nam to čim bolje služi. V spodnjih vrsticah je nekaj napotkov s katerimi bomo pomagali telesu, da prejeto energijo čimbolj optimalno uporabi:

  • Jejte sede’ (podpiramo želodec)
  • NE jejte neposredno po prepiru ali večjem čustvenem stresu (čustveni stres blokira pretok energije)
  • NE berite ali glejte v elektronske naprave med jedjo (to povzroča zastoje energije v želodcu)
  • Jejte počasi in dobro prežvečite hrano
  • Neposredno pred in po obrokih pijte manjše količine vode oz tekočine (preveč tekočine slabi vranico; razredčenje prebavnih encimov)
  • Pojejte ravno dovolj – ne preveč in ne premalo
  • Jejte v senci. Ne jeste neposredno na soncu in vzemite si trenutek za počitek po obroku.

Poleg vsega naštetega še vedno velja: živila naj bodo v čim večji meri lokalno pridelana in ekološka.

Z željo, da bi v svoj vsakdan vpeljali čim več doma pripravljenih obrokov, pokukajte pod “Recepti” za hitre, enostavne, a hranljive jedi. Vesela bom tudi vaših idej, predlogov.